تجربیات یک طلبه

امام رضا(علیه السلام) :خدا رحمت کند کسی را که امر ما اهلبیت (علیهم السلام) را احیا می کند.

تجربیات یک طلبه

امام رضا(علیه السلام) :خدا رحمت کند کسی را که امر ما اهلبیت (علیهم السلام) را احیا می کند.

برنامه های فرهنگی ستاد نماز جمعه تشریح شد

معاون فرهنگی ستاد نماز جمعه خمینی شهر برنامه های نیمه اول سال جاری این معاونت را از جمله ایجاد سه غرفه «مسائل احکام»، «جامعه مهدوی» (پاسخگویی به شبهات مهدویت) و «مدیریت فرهنگی» تشریح نمود.

حجت الاسلام مهدی کریمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) نمایندگی خمینی‌شهر شعبه اصفهان، گفت: در رأس ستاد، امام جمعه محترم و سپس مسؤول ستاد است که سه معاونت مجموعه دارد؛ فرهنگی، سیاسی امنیتی و مالی پشتیبانی. البته بخش روابط عمومی ستاد نیز فعال است که محل استقرارشان کانکس درب ورودی مصلی می باشد. هر کدام از این معاونتها زیر مجموعه هایی دارد مثلاً زیر مجموعه های معاونت فرهنگی عبارتند از تحقیق و پژوهش، امور اردویی، امور جوانان، تبلیغات. یعنی فعالیتهای معاونت فرهنگی در این چهار بخش تعریف می شود. سعی شده در ستاد جلسات منظم و مستمر تشکیل شود؛ جلسات هفتگی شورای معاونین و جلسات ماهانه شورای معاونین و مدیریتها و هر یکی دو ماه امام جمعه شخصاً در این جلسات حضور می یابد.

معاون فرهنگی ستاد نماز جمعه خمینی شهر ادامه داد: از جمله فعالیتهای این معاونت در نیمه نخست سال جاری «غرفه های پاسخگویی» است هم در قسمت برادران هم خواهران. امسال سه غرفه «مسائل احکام»، «جامعه مهدوی» (پاسخگویی به شبهات مهدویت) و «مدیریت فرهنگی» (برنامه ریزی و اجرای تمامی برنامه های فرهنگی و اهدای جوایز) را ایجاد کردیم. اخیراً پارتیشن بندی نمودیم و بنرهای مربوطه را نصب کردیم و به صورت شکیل آماده خدمتگزاری به نمازگزاران محترم می باشد.

مدیر مسؤول خانه قرآن منظریه توضیح داد: برپایی مهد آدینه با همکاری معاونت مالی پشتیبانی ستاد، فروشگاه هفتگی کتاب و ملزومات فرهنگی با تخفیف ویژه در ورودی مصلی، تبلیغات در سطح مصلی و شهر، نصب بنر به مناسبتهای مختلف و برگزاری مناسبتها نیز به عهده این معاونت است؛ سه روز عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) همراه با نمایشگاه حجاب و راهپیمایی «حجاب و عفاف» دختران دبیرستانی با هماهنگی اداره آموزش و پرورش شهرستان، جشن میلاد حضرت زهرا(س) و اهدای جوایز به افرادی که نامشان زهرا، فاطمه یا القاب حضرت بود، برپایی نماز عید فطر با جمعیت 10 هزار نفر، محفل هفتگی ختم قرآن همراه با تفسیر و قرائت مجلسی با همکاری اتحادیه تشکلهای قرآنی خمینی شهر قبل از شروع خطبه های نماز جمعه، سخنرانیهای پیش از خطبه که هر هفته به مناسبتهای مختلف از مسؤولان شهرستان یا خطبای مشهور استفاده می شود و در ابتدای ماه برنامه ماهانه ارائه می گردد، برگزاری مسابقات کتابخوانی از آثار امام جمعه محترم، ساماندهی تابلوهای اعلانات داخل مصلی که مطالب معینی نصب می گردد.

حاج آقا کریمی طرح حفظ حدیث را مورد تأکید امام جمعه دانست و گفت: طرح ویژه مقاطع ابتدایی و راهنماییست و تاکنون حدود 250 نفر در آن شرکت کرده اند. به این صورت که شرکت کنندگان هر جمعه برگه حدیثی تحویل می گیرند و در طول هفته حفظ می کنند و جمعه بعد حدیث را از حفظ می خوانند و حدیث بعدی را تحویل می گیرند. هر چهار هفته که احادیث را از بر خواندند، هدیه ای به ایشان تعلق می گیرد. الان حدود 30 هفته از اجرای طرح می گذرد و انشاءا... پس از 40 هفته آزمون کتبی از شرکت کنندگان گرفته می شود و به نفرات برگزیده جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

امام جماعت مسجد المهدی(عج) به برنامه های اردویی این معاونت اشاره کرد و گفت: سفر زیارتی قم و جمکران ویژه اعضای ستاد در نیمه نخست امسال برگزار شد و قرارست به مناسبت میلاد امام رضا(ع) نیز همین سفر ویژه خواهران عضو ستاد اجرا گردد. برنامه ریزی می کنیم تا انشاءا... به مناسبت عید قربان اردوی تفریحی دیگری برگزار کنیم.

وی برگزاری مراسم دعای عرفه در مصلی، محفل انس با قرآن، تشکیل جلسات هفتگی درسهایی از نهج البلاغه ویژه جوانان توسط امام جمعه محترم را از جمله برنامه های آینده اعلام کرد و گفت: حضور در فضای مجازی از دیگر فعالیتهای معاونت فرهنگیست که پس از رایزنی با قسمت فرهنگی سپاه قرارست مسابقات اینترنتی، وبلاگ نویسی، طراحی وبلاگ و... برگزار کنیم و بتوانیم از طریق مجازی نیز با مخاطبان ارتباط برقرار کنیم و فضای فرهنگی نماز جمعه را به تمامی کاربران منتقل نماییم. البته بخشی از سایت دفتر امام جمعه خمینی شهر با آدرس www.abrahimi.ir درمورد ستاد نماز جمعه است.

معاون فرهنگی ستاد نماز جمعه خمینی شهر در پایان گفت: ستاد نماز جمعه آمادگی دارد تا انتقادات و پیشنهادهای مردم را درمورد برنامه های فرهنگی و خطبه ها به صورت حضوری در دفتر امام جمعه یا از طریق سامانه پیام کوتاه 10003113600100 دریافت نماید. همچنین همشهریان می توانند با ارسال عدد 2 به این سامانه به عضویت سامانه دریافت اخبار دفتر امام جمعه خمینی شهر درآیند.

اینم یه داستان از بچه های وبلاگ والفجر

اومد پیشم حالش خیلی عجیب بود فهمیدم با بقیه فرق میکنه
گفت :حاج آقا یه سوال دارم که خیلی جوابش برام مهمه
گفتم :چشم اگه جوابشو بدونم خوشحال میشم بتونم کمکتون کنم
گفت: من رفتنی ام!
گفتم: یعنی چی؟
گفت: دارم میمیرم
گفتم: دکتر دیگه ای رفتی، خارج از کشور؟
گفت: نه همه اتفاق نظر دارن، گفتن خارج هم کاری نمیشه کرد.
گفتم: خدا کریمه، انشاله که بهت سلامتی میده
با تعجب نگاه کرد و گفت: اگه من بمیرم یعنی خدا کریم نیست؟
فهمیدم آدم فهمیده ایه و نمیشه گول مالید سرش
گفتم: راست میگی، حالا سوالت چیه؟
گفت: من از وقتی فهمیدم دارم میمیرم خیلی ناراحت شدم از خونه بیرون نمیومدم
کارم شده بود تو اتاق موندن و غصه خوردن تا اینکه یه روز به خودم گفتم تا کی منتظر مرگ باشم
خلاصه یه روز صبح از خونه زدم بیرون مثل همه شروع به کار کردم
اما با مردم فرق داشتم، چون من قرار بود برم و انگار این حال منو کسی نداشت
خیلی مهربون شدم، دیگه رفتارای غلط مردم خیلی اذیتم نمیکرد
با خودم میگفتم بذار دلشون خوش باشه که سر من کلاه گذاشتن
آخه من رفتنی ام و اونا انگار موندنی
سرتونو درد نیارم من کار میکردم اما حرص نداشتم
بین مردم بودم اما بهشون ظلم نمیکردم و دوستشون داشتم
ماشین عروس که میدیم از ته دل شاد میشدم و دعا میکردم
گدا که میدیدم از ته دل غصه میخوردم و بدون اینکه حساب کتاب کنم کمک میکردم
مثل پیر مردا برای همه جوونا آرزوی خوشبختی میکردم
الغرض اینکه این ماجرا منو آدم خوبی کرد و مهربون شدم
حالا سوالم اینه که من به خاطر مرگ خوب شدم و آیا خدا این خوب شدن منو قبول میکنه؟
گفتم: بله، اونجور که میدونم و به نظرم میرسه آدما تا دم رفتن خوب شدنشون واسه خدا عزیزه
آرام آرام خدا حافظی کرد و تشکر، وقتی داشت میرفت گفتم: راستی نگفتی چقدر وقت داری؟
گفت: معلوم نیست بین یک روز تا چند هزار روز!!!
یه چرتکه انداختم دیدم منم تقریبا همین قدرا وقت دارم. با تعجب گفتم: مگه بیماریت چیه؟
گفت: بیمار نیستم!
گفتم: پس چی؟
گفت: فهمیدم مردنیم، رفتم دکتر گفتم: میتونید کاری کنید که نمیرم گفتن: نه گفتم: خارج چی؟ و باز گفتند : نه! خلاصه حاجی مارفتنی هستیم وقتش فرقی داره مگه؟ باز خندید و رفت و دل منو با خودش برد

شهادت آزاده جانباز حاج سیف الله عابدی تسلیت باد.

آزاده ی دلاور اردوگاه رمادیه حاج سیف الله عابدی براثر شکنجه های دوران اسارت به یاران شهیدش پیوست وهمه ی دوستان آزاده را در عزا وماتم فرو برد

روز جهانی مساجد

31 مردادماه بمناسبت اتش زدن مسجدالاقصی به دست اسرائیلی ها به نام روز جهانی مساجد نام گزاری گردید.

مسجد به عنوان مجتمعی بزرگ که محل عبادت ، کانون تزکیه نفس و تهذیب روح ، پایگاه نشر معارف ناب دینی و جایگاه ارایه خدمات گوناگون علمی ، فکری ، اجتماعی و سیاسی و مرکز تحقق آمال  و آرزوهای همه حقیقت طلبان جهان است ، جز با هدایت و مدیریت صحیح امام جماعت و همیاری پاکدلان روشن ضمیر ، توانا و متعهدی که هیئت امناء نامیده می شوند ، نمی تواند رسالت والا و بی بدیل خود را انجام دهد.

خدا را شاکرم که قریب به 17 سال است توفیق خدمت گزاری به این نهاد مقدس را به این حقیر عنایت فرمود.

اللهم وفقنا لما تحب و ترضی